ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

در این جلسه مقرر شد تا کمیته تخصصی و راهبردی جهت عملیاتی کردن پروژه شهرک جوانان با اولویت بررسی مدل مالی و نحوه جابجایی و اسکان مجدد جامعه هدف در اسرع وقت تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران بیست چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان آذربایجان شرقی با محوریت تحویل اراضی موسوم به شهرک جوانان به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بحث و بررسی در خصوص مشکلات آن برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، علی اکبر محرابیان مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار تبریز و سایر مدیران کل و مسولان استان تشکیل شد، ابتدا محرابیان گزارش کوتاهی از برنامه‌ها و عملکرد طرح اقدام ملی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارائه کرد و در ادامه به بیان مسائل و مشکلات مربوط به  اجرای طرح بازآفرینی پروژه شهرک جوانان پرداخت و خواستار پیگیری حل آنها شد.

در ادامه مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به سوابق استان و شهر تبریز در بازآفرینی شهری، به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و در راس آنها ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، برقراری تعامل مؤثر و ارتباط سازنده با مقامات استانی، برنامه‌ریزی و مکان‌یابی زمین‌های مناسب جهت احداث مسکن با اولویت سکونتگاههای غیررسمی، اجرایی کردن طرح احداث حداقل  3هزار واحد مسکونی در شهرک جوانان و همچنین بهره‌گیری از تسهیلات بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده سطح استان و پروژه‌های جدید اشاره کرد.

پورمحمدی استاندار تبریز نیز ضمن جمع‌بندی مطالب و موضوعات مطروحه بر لزوم پیگیری جدی سازمان‌ها و نهادهای تابعه وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان تاکید کرد.

او اظهار امیدواری کرد که طرح‌های اقدام ملی مسکن و بازآفرینی شهری با مساعدت ستاد اجرایی امام (ره) و پیگیری استانداری و همکاری دیگر ارگان‌های اجرایی تحویل متقاضیان شود .

همچنین در این جلسه مقرر شد تا کمیته تخصصی و راهبردی جهت عملیاتی کردن پروژه شهرک جوانان با اولویت بررسی مدل مالی و نحوه جابجایی و اسکان مجدد جامعه هدف در اسرع وقت تشکیل شود.

ارائه برنامه اجرایی و مالی دقیق توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران، نحوه انتقال ساخت و سازهای در معرض خطر به اراضی در نظر گرفته شده و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه به شمار می‌رود.

 هماهنگی با شرکت بازآفرینی شهری جهت جذب اعتبارات و تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری، همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز و تامین زیرساخت‌های شهرک جوانان و شروع نقشه برداری و تهیه نقشه‌های فاز صفر و فاز یک شهرک جوانان با توجه به تحویل زمین از دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه است.