ابزارهای دسترسی

رهبر معظم انقلاب
ما باید کارهای اولویت دار و فوری را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم که از جمله آن ها نوسازی بافت های فرسوده است.
ترمیم بافت های فرسوده شهرها و روستاها دراولویت کاری دستگاه های مسئول قرار گیرد.
مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانا فقرزدایی و محرومیت زدایی است.
با سیاست گذاری توأمان با ابتکار و شجاعت و جرات، وارد میدان شوید.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از راه اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار خبر داد و گفت: سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار قابلیت مدیریت برگزاری جلسات ستادها، گزارش تولید و نوسازی مسکن و اقدام مشترک اعضای ستادها را دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از راه اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سه حوزه مدیریت جلسات ستادهای بازآفرینی شهری، برنامه و عملکرد اقدام مشترک و نوسازی مسکن در آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار عنوان کرد: مطابق مفاد مصوبه هیات محترم وزیران و مصوبه بند یک جلسه  پنجاه و ششم ستاد ملی بازآفرینی شهری، ستادهای بازآفرینی شهری استان و شهرستان‌ها موظفند نسبت به اولویت‌بندی، تدوین و تصویب برنامه‌ها و پروژه‌های احیا، بهسازی و نوسازی محلات هدف در قالب برنامه جامع اقدام مشترک با اولویت نوسازی مسکن و ایجاد هماهنگی بین بخشی و نظارت بر اجرای مصوبات اقدام کنند.

استادی افزود: در این راستا به منظور برنامه محورکردن برگزاری جلسات ستادهای بازآفرینی شهری و وضعیت تحقق مصوبات و همچنین مکان محور کردن اقدامات اعضای ستاد در حوزه نوسازی مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری مصوب،  سامانه ستادهای بازآفرینی شهری در سال 1402 راه اندازی شد.

او  در ادامه با اشاره بر اهمیت نقش ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه‌های ستاد استانی و شهرداری‌های مراکز شهرستان به عنوان دبیرخانه‌های ستادهای شهرستانی بازآفرینی شهری در بارگذاری برنامه اقدام مشترک و عملکرد نوسازی مسکن بر لزوم هماهنگی فرابخشی جهت نیل به اهداف عالی ستادهای بازآفرینی شهری پایدار تاکید کرد.

استادی درباره نقش شهرداری‌های مراکز شهرستان توضیحاتی ارایه کرد و گفت: شهرداری‌های مرکز شهرستان وظیفه بارگذاری برنامه زمانبندی جلسات، میزان تحقق مصوبات ستادها، برنامه و عملکرد نوسازی و تولید مسکن و اقدام مشترک دستگاه‌های عضو ستادهای بازآفرینی برای شهرهای دارای محدوده مصوب بافت‌های ناکارآمد شهری (بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی) را بر عهده دارند. همچنین  ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز موظف به  بررسی، تایید صحت، پایش و ارسال برنامه به دبیرخانه ستاد ملی هستند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به قابلیت مکان محوری در سامانه مذکور افزود: به همت دفتر فناوری اطلاعات شرکت، امکان درج برنامه به صورت مکان محور وجود دارد که خود می‌تواند گامی موثر در راستای تسریع بارگذاری اطلاعات و هچنین سهولت در بررسی و پایش برنامه در محلات هدف بازآفرینی شهری باشد.

استادی از دیگر قابلیت‌های سامانه به امکان بارگذاری عملکرد نوسازی و تولید مسکن بر اساس برش‌های استانی ابلاغی توسط شرکت به استانداری‌ها به عنوان روسای ستادهای استانی بازآفرینی شهری پایدار و همچنین بارگذاری اقدامات انجام شده در محلات هدف اشاره کرد.

او با اشاره به سیاست‌های حمایتی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اقدام‌های ستادهای بازآفرینی شهری، اظهارکرد: هر گونه حمایت اهرمی شرکت از شهرداری‌ها و سایر اعضای ستادهای بازآفرینی شهری در محلات هدف بر اساس برنامه و گزارش عملکرد مندرج در سامانه ستادها خواهد بود.

گفتنی است سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار در سه حوزه جلسات ستادها، برنامه و عملکرد نوسازی مسکن و اقدام مشترک اعضا ستادها راه اندازی و نام‌ کاربری و رمز عبور برای 35 اداره کل راه و شهرسازی و بیش از 385 شهرداری مرکز شهرستان ایجاد و در ابتدای سال 1402 ابلاغ شد.